Miriam Tolmer - "Exit Orb"
EXIT ... ORB ...
Il focus di queste foto è la migrazione. L'atto di migrare e le sensazioni di questa azione. Forse per lo più fatto con riluttanza come una necessità, nel modo di cercare una nuova via.
Il cammello in queste foto è una specie di metafora, che rappresenta l'antico atto e passaggio della migrazione. Penso che sia un'azione necessaria e arricchente di cui noi, a volte senza saperlo, sembriamo essere parte.
Essere persi, vedere dall'esterno verso l'interno, con un'energia spaventosa connessa a una fragile impermanenza. Ne siamo parte, è parte di noi.
Mimi Tolmer
English version
EXIT ... ORB ...
The focus of these photos is migration. The act of migrating and the feelings of this action. Perhaps mostly done reluctantly as a necessity, in the manner of searching for a new way.
The camel in these photos is a kind of metaphor, standing in for the ancient act and passage of migration. I think it is a necessary and enriching action which we, sometimes without knowing, seem to be a part of.
Being lost, seeing from the outside in, with a fearsome energy connected to a fragile impermanence. We are part of it, it is part of us.
Mimi Tolmer